Comments: 0 Posted by: admixxxdkn Posted on: ژوئن 20, 2020

مقدمه

“تلاش یک زن” از Kerima Polotan Tuvera آن است که یک عنوان است که نشان می دهد همان معنای آنچه فمینیستی نقد همه چیز در مورد. رویکرد فمینیستی تعریف وحی از زن واقعی خواسته ها و مبارزات در جامعه است. آن را با هدف افشای مردسالار محل منجر به تعصبات و کشف داستان و یا هر نوع قطعه ادبی با استفاده از شخصیت تجزیه و تحلیل. این مقاله را به خوانندگان واضح تر مشاهده روی چه فمینیستی نقد اعمال ویژگی های آن به خوبی شناخته شده داستان کوتاه به نام باکره.

نویسنده پس زمینه و داده ها با یگدیگر از داستان

Kerima Polotan Tuvera بود مشهور فیلیپینی نویسنده. آثار او به دست آورده برخی از بالاترین ادبی recognitions در فیلیپین با داستان کوتاه ” باکره بودن یکی از قابل توجه ترین قطعه ادبی. کلمه “باکره” است که او در ذکر داستان او به معنی کسی است که خالص و unstained. به عنوان دیکته شده توسط جامعه به منظور به دست آوردن احترام و کرامت یک زن باید خالص و به دلیل آن است که یک زن بکارت برابر به او کرامت است. جامعه حکم می کند که زن باید حفظ بکارت خود را تا زمانی که او ازدواج می شود مانند آنچه از دست Mijares بود برای خودش. او قادر به وزارت امور خارجه احساسات خود را به مردان چرا که او تا به حال برای محافظت از بکارت/کرامت است. از این رو داستان ارائه دست Mijares مبارزات ناشی از اجتماعی دیکته او فردیت که مانع او برای پیدا کردن هویت خود به عنوان یک فرد و به عنوان یک زن از طریق فمینیستی نوع دیدگاه است.

بحث و گفتگو (استفاده از رویکرد فمینیستی)

دست Mijares شخصیت اصلی داستان کوتاه با عنوان, باکره, به عنوان یک نویسنده و به عنوان یک زن نشان داد خواسته های خود را از طریق استعاره و نماد در نوشتن. با وجود اینکه یک مسئول از او نیز خواست به دوست داشته شدن توسط دیگران و به خصوص او همواره رویای یک مرد در زندگی خود. اما وظایف او به عنوان یک پدر و به عنوان یک عضو از جامعه مانع او در انجام رویاهای خود را. خطوط زیر را نشان می دهد تمایل خود را به یک مرد:

“اما نه عشق و نه شکوه ایستاده بود پشت سر او تنها کمین خالی سایه و نه سال از بین رفته و نه سال. در اتاق او خاک سپرده نشده بودند مرده او برگزار شد تا دست خود را به نور اشاره کرد ضخیم و با دوام انگشتان تفکر در مخلوطی از شرم و تلخی و گناه است که آنها تا به حال هرگز لمس یک مرد.”

نیز وجود دارد یک سناریو در داستان نشان می دهد که او احساسات عاشقانه که او احساس عصبانی برای پیدا کردن که نجار است و یک پسر و فکر کردم که او ازدواج کرده بود. اما پس از نجار اذعان کرد که او نه ازدواج با پسرش او احساس رها شوند. پس از آن رویداد آن را به طور ناگهانی بارید و محیط ناراضی بود. این سناریو نشان می دهد احساسات از دست Mijares در مورد نجار. آن نشان داده شده است که او از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار با نجار آیات. با باران و آب و هوا به عنوان یک استعاره برای احساسات خود را; آن را ثابت می کند او پنهان احساسات با مرد است.

نیز وجود دارد نمادین وحی در مورد تمایل خود را دوست داشته شدن است. این paperweight که شکل گرفته بود نجار به یک کبوتر نماد مقاربت برای آن مگس. نجار ارائه شده آن را به او نشان دهد که نجار ارائه شد چیزی به دست Mijares. این واقعیت است که دست Mijares خندید در مورد آن نشان می دهد که او دوست دارد را ارائه دهد. بنابراین آن را تایید می کند که از دست Mijares جذب نجار به عنوان ضمنی با پذیرش و علاقه با پرواز شی که نماد عشق در psycholoanalytic رویکرد است.

همه از دست Mijares زندگی صرف شده در انجام مسئولیت های خود را مانند به پایان رساندن دانشکده ارسال خواهرزاده خود را به مدرسه و مراقبت از او ، که وظیفه خود را به عنوان یک زن به بی قید و شرط او پرورش خانواده است. این نقش بود که دیکته شده توسط جامعه و شاید خانواده خود را به شکل او می شود و برای افراد دیگر و نه یک زن با خود خود. جامعه حکم می کند که زنان باید خود را محافظت بکارت است که برابر با شأن و منزلت خود را که از دست Mijares با احترام پذیرفته شده است. دست Mijares به تصویر کشیده شده نه تنها به عنوان یک زن که می خواست به فراتر از نقش خود بلکه به عنوان یک زن که می خواست برای ساخت زندگی خود را.

علاوه بر این Tuvera نشان می دهد که مبارزه درونی یک زن در داستان است. دست Mijares’ تلاش برای چوب به انتظارات اجتماعی از یک زن و او را برای پنهان کردن خود گرفت و تکرار کرد. او مبارزه نمادین نشان داده شده توسط او در برخورد با مکان های نا آشنا و jeepney را انحراف. آن را نماد خود را از دست داد چرا که او نمی تواند خودش و او به یک زن است که جامعه دیکته می شود.

در این جامعه زنان هستند که مسئول مراقبت از افراد در خانواده است. این مورد از دست Mijares زمانی که او تنها یکی از چپ به مراقبت از بیمار و پیر است. او تمام مسئولیت است که او را فراموش کرده و زندگی خود را. دست Mijares در داستان می توان مشخص به عنوان خدمتکار قدیمی. در سن 34 او نشده هنوز لمس یک مرد است. توضیحات او در داستان و زندگی خود را واقعا متناسب با خود را به عنوان خدمتکار قدیمی کهن است که هنوز دست نخورده است.

این سه مرحله از تاریخ زنان, زنانه مرحله فمینیستی و زن می تواند شناسایی به دست Mijares’ زندگی. زنانه مرحله با توجه به Showalter نظریه مرحله است که شامل تقلید از حاکم حالت غالب سنت و درونی از استانداردهای خود را. در واقع از دست Mijares در آغاز بسیار از این مرحله جایی که او اجازه می دهد تا دیکته از جامعه به قانون ، او مسئولانه در زمان مراقبت از مادرش و او محافظت بکارت خود را برای مدت زمان طولانی. اما به عنوان داستان تکامل می یابد شخصیت او شده است به آرامی در حال تحول است که او در حال حاضر رویکردهای فمینیستی مرحله. اگر تا پيش از اين مرحله می تواند به عنوان یک مرحله مربوط به اعتراض به حقوق اقلیت ها.

دست Mijares نمی اعتراض به صراحت و یا به لحاظ سیاسی وجود دارد اما درونی اعتراض در درون او. تجربیات خود را از دست داده و روز های بارانی نماد درونی او اعتراض که او را به فراتر از آنچه که انتظار می رود به او. این اعتراض نمادین در واقع ایجاد سردرگمی در درون او چرا که او پاره شده بین اجتماعی دیکته و او را. آخرین مرحله بود که زن می تواند به عنوان فاز از خود کشف یک جستجوی هویت است. آخرین بخش از داستان کوتاه نشان می دهد که دست Mijares دستخوش زن مرحله. اقدام خطوط واقعا این مفهوم را میرسانند که او آزاد شد از اجتماعی بودن نقش دیکته در اطراف او:

“در او راز دل از دست Mijares’ جوان رویاهای fluttered کمرنگ به زندگی ظاهری هیولا در باران, در نزدیکی این مرد – ظاهری هیولا بلکه شیرین و طاقت فرسا است. من باید دور او فکر می شدید اما او تا به حال نقل مکان کرد و خار در برابر او و جایی که او را لمس افتاده بود او گوشت پریدم و او به یاد می آورد که چگونه دست خود را نگاه کرده بود که روز اول lain به نرمی در لبه میز او و درباره چوبی پرنده (که تا به حال شبیه یک حرکت درخشان, کبوتر) و رو به او کرد: با ruffles و پژمرده در تاریکی رو به او کرد.”

آخرین پاراگراف ثابت می کند که در قلب او رفته طریق معترض مرحله و در حال حاضر او قادر به بیان خود او و نفس او احساسات خود و خود او بخواهد. این نشان می دهد که او در حال حاضر قادر به فراتر رفتن از خود اجتماعی نقش خود را به عنوان او نشان می دهد که او آماده است به تسلیم شدن بکارت خود را. بکارت است که در واقع نمادی از کرامت; اما, آن است که بخشی از هدف این است که یک مرد خواهد شد که قادر به مصرف است که به مدت طولانی حفظ بکارت.

نتيجهگيری:

داستان کوتاه به تصویر می کشد موفقیت در غلبه بر مردان کلیشه ای جهان است. شخصیت اصلی قادر به سرپیچی از دستورات جامعه و قادر به ایجاد خود را خود را در تلاش بودن یک زن است.

Leave a Comment