Posted on: سپتامبر 2, 2021 Posted by: admixxxdkn Comments: 0

این خودرو که در سال ۱۹۹۴ به بازار آمد، بهسرعت تحتالشعاع سوپرا قرار گرفت زیرا با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ۲۵۲ اسب بخاری، قدرت چندانی نداشت. البته در ادامه سوپرا بهسرعت فاصلهٔ خود با سلیکا را جبران میکند اما حریف یاریس نمیشود زیرا سوپرا با گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک نمیتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. در ادامه این موضوع را خواهیم فهمید… این گروه و یا هر گروه دیگر به سبد خرید شما اضافه میشود که در ادامه ما اعضای آن گروه را به گروه شما اضافه میکنیم. این گیربکس تعویضهای نرم و روان و کلاچی خوب دارد که یاریس را در سرعتهای بالا یاری میکند. از جمله جذابیت های ظاهری خودرو باید به اسپویلر عقب و سقف مشکی اشاره کرد.البته سقف خودرو تنهای جایی نیست که به رنگ مشکی درآمده است بلکه برخی از قطعات بدنه نظیر زه های روی درب ،قاب آینه ها و جلو پنجره نیز به رنگ مشکی در آمده است.

در کل باید گفت اگرچه یاریس پسوند اسپورت را به همراه دارد اما بهتر است استایل رانندگی عادیتری داشته باشید. بهتر است بررسی این خودروها را با جدیدترین عضو گروه آغاز کنیم. آیا بزرگتر واقعاً بهتر است؟ این خودرو همچنین ظاهری تیزتر به خود گرفته تا بدین ترتیب بتواند خریداران جوان را نیز به خود جذب کند؛ اما افزایش ابعاد با افزایش قیمت همراه شده بنابراین این سؤال پیش میآید که آیا این خودروی جدید میتواند با رقبای هم قیمت و توانا رقابت کند یا خیر؟ این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ بک معمولی یاریس و هاچ بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می شود. طراحان تویوتا شکل X مانند نمای جلوی یاریس را کنار گذاشته و از ظاهر هدفمندتری سود بردهاند. مشاهده تصاویر متنوع و بروز تویوتا یاریس، نمای داخلی، نمای خارجی، نمای 360 درجه، رنگ بندی. البته تویوتا به منظور جذابیت بصری بیشتر نمای یاریس اسپرت GR را دستخوش تغییراتی کرده است .

تویوتا یاریس ۲۰۱۶ با تغییراتی سطحی در بدنه خارجی آن عرضه خواهد شد . بنابراین افراد جوان تر نمی توانند انتظارات سطح بالا از این خودرو در ذهن داشته باشند. در این خودرو یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک نیرو را به چرخهای عقب انتقال میدهد. تویوتا یاریس هاچ بک هرچند بهپای کرولا نمیرسد، اما در کلاس هاچ بکهای شهری عملکرد خوبی را از خود ارائه میدهد. مزدا2: شرکت مزدا، در سال 2011 جدید­ترین مدل خود را که خودرو هاچ بک کوچک پنج نفره مزدا 2 بود معرفی کرد. حجم موتور این خودرو ۱۲۹۸ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. در مسابقهٔ رولینگ هم درحالیکه گیربکس اتوماتیک سوپرا درگیر تعویض دنده است، یکبار دیگر دو خودروی مجهز به گیربکس دستی برتری زودهنگامی پیدا میکنند. بهرسم همهٔ مسابقات درگ کارواو، این رقابت هم با درگ ایستاده آغاز میشود و تعجبی ندارد که دو خودروی چهارچرخ محرک از سوپرا جلو میافتند. حتا با وجود این که خودرویی چهار چرخ محرک است!

چرخ های 18 اینچی به همراه تایرهای اسپرت Bridgestone Potenza RE50 برای یک خودروی اسپرت کوچک کاملا عالی به نظر می رسد. چراکه آسفالت جاده خیس بود و نسخه دیفرانسیل جلو هوندا سیویک تایپ R، به شدت در تکاپوی بالا بردن کشش خود در مقابل تویوتا یاریس چهار چرخ محرک بود! پیشرانه NZ قبلی که در بسیاری از خودروهای کامپکت تویوتا در آسیا اقیانوسیه بکار رفته بود جای خود را به پیشرانه جدید با همان حجم داده است. اینگونه گیربکسها معمولاً به خاطر کسب حداکثر قدرت از پیشرانههای کمتوان و در سرعتهای کم و میانی بکار گرفته میشوند؛ اما درحالیکه یاریس قبلی از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکرد اما نسل جدید از نسخهای ۵ سرعته استفاده کرده است. GR یاریس به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر کوچک مجهز است که البته به لطف توربوشارژر، ۲۶۱ اسب بخار قدرت تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ میفرستد. شاخصههای طراحی مشابهی بین این خودرو و مدل آوریس وجود داشته که از جمله آنها میتوان به خیزهای مشهود روی کاپوت، چراغهای جلوی نازک و جلوپنجرهای اشاره کرد که نسبت به نسل قبلی تغییرات چشمگیری داشته است.

Leave a Comment