Posted on: ژوئن 14, 2021 Posted by: admixxxdkn Comments: 0

کافئین من را خسته می کند ، بنابراین من از یک متخصص خواب خواستم تا در مورد آن توضیح دهد

قهوه و خواب

کافئین من را خسته می کند ، بنابراین من از یک متخصص خواب خواستم تا در مورد آن توضیح دهد

دکتر فرزاد روشن ضمیر رژیم غذایی آنلاین آردایت rdiet

می دانم ، می دانم – کافئین یک ماده محرک است. طبق تعریف ، نباید فرد را خسته کرد. اما قسم می خورم ، گاهی اوقات یک دم سرد در اواسط روز باعث می شود که بیش از هر چیز برای چرت آماده باشم – احساس سیم کشی را فراموش نکنم. چه چیزی می دهد؟ آیا واقعاً کافئین باعث خواب آلودگی برخی از ما می شود؟ یا من دیوانه ام؟

 

ونسا ریستو ، MS ، RD ، CDN و بنیانگذار کولینا سلامتی به من اطمینان داد: “اصلا دیوانه نیستم.” میشل وورلی ، پرستار ثبت شده و مدیر عملیات بالینی در Aeroflow Healthcare که نظارت بر درمان های خواب آنها را نیز بر عهده دارد ، موافق است: “مشهورترین اثری که کافئین بر مغز دارد هوشیاری است ، اما این تنها مورد نیست.” بنابراین ، آیا واقعاً کافئین می تواند احساس خستگی در افراد ایجاد کند؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

 

8 دلیل که کافئین باعث خستگی شما می شود

1. شما بیش از حد از آن می نوشید

 

چند فنجان قهوه ، قوطی ردبول یا قابلمه چای در روز می نوشید؟ بیش از سه؟ این ممکن است دلیل خستگی شما را توضیح دهد. این مقدار زیادی کافئین است. Rissetto می گوید: “اگر بیش از سه فنجان یا بیشتر در روز کافئین می نوشید ، باعث می شود شما بیشتر به دستشویی بروید و باعث کمبود آب بدن شود و باعث سرگیجه و خواب آلودگی شما شود.”

 

2. کافئین اضافی گیرنده های آدنوزین را مسدود می کند

 

وورلی توضیح می دهد ، وقتی كافئین به مغز ما برخورد می كند ، به گیرنده های آدنوزین مغز شما می چسبد. آدنوزین همان چیزی است که به ما در خواب آلودگی کمک می کند. بنابراین ، وقتی کافئین به آن گیرنده های آدنوزین متصل می شود ، احساس خستگی مغز ما را متوقف می کند. اما – یک پیچ و تاب وجود دارد! “فقط به این دلیل که مغز ما دیگر در حال پردازش آدنوزین نیست ، به این معنی نیست که تولید آن را متوقف می کند. وقتی کافئین به طور حتم از بین می رود ، شما با تجمع آدنوزین روبرو می شوید که احساس خستگی بیشتری می کنید. “

 

3. قندی که اضافه می کنید مقصر واقعی است

 

در این دنیا دو نوع انسان وجود دارد: افرادی که مقداری قند در قهوه خود مصرف می کنند و افرادی که مقداری قهوه با قند خود می خورند. اگر به اردوگاه دوم بیفتید ، ممکن است بخاطر آنچه در آن قرار داده اید احساس خستگی کرده باشید. ریستو به ما یادآوری می کند: “اگر قهوه خود را با شکر و مواد شیرین کننده پر کنید ، از بین می رود ، می توانید یک قند سقوط کرده و دوباره احساس خستگی و تنبلی کنید.” این امر همچنین در مورد خامه های بسیار شیرین و نوشیدنی های انرژی زا با لیست های طولانی از سایر مواد نیز صدق می کند.

 

 4. می تواند قالب باشد

 

اون ما میدانیم. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که کافئین حاوی کپکی به نام مایکوتوکسین است که طبق گفته سازمان بهداشت جهانی “ترکیباتی سمی هستند که به طور طبیعی توسط انواع خاصی از کپک ها (قارچ ها) تولید می شوند. کپک هایی که می توانند سموم مایکوتوکسین تولید کنند ، روی مواد غذایی زیادی مانند غلات ، میوه های خشک ، مغزها و ادویه جات رشد می کنند. ” Eek ارتباط مایکوتوکسین ها با ایجاد خستگی مزمن است. برای جلوگیری از این قالب ، سعی کنید قهوه ای را که می نوشید متنوع کنید ، خواه این امر باعث تغییر کافی شاپ ها یا خرید مارک های مختلف شود. و مراقب دانه های قهوه ای که به نظر می رسد تغییر رنگ داده و یا خرده می شوند ، باشید.

 

5- تحمل کافئین ایجاد کرده اید

 

زیاد قهوه می نوشید؟ وورلی توضیح می دهد ، احتمالاً شما تحمل ملایمی در برابر اثرات کافئین داشته اید. بنابراین این تکان دهنده انرژی که پس از اولین اسپرسو می گرفتید ، اکنون که دو عکس در روز می گیرید ، با هم یکسان نخواهد بود. وورلی می گوید: “از بین بردن کافئین و سپس دوباره وارد کردن آن ممکن است کمک کند.”

 

6. بدن شما واکنش متفاوتی به کافئین نشان می دهد

 

پر ریستو: ”برخی از افراد می توانند نسبت به دیگران نسبت به کافئین حساسیت بیشتری نشان دهند. ممکن است بعد از نوشیدن فقط چند جرعه قهوه معمولی ، انگار پنج یا شش فنجان اسپرسو نوشیدند. افرادی که این حساسیت را دارند ، کافئین را به آهستگی متابولیزه می کنند و علائم آنها ممکن است چندین ساعت طول بکشد. ” وورلی می گوید ، حتی ممکن است کافئین را به طرز چشمگیری متفاوتی بر اساس ژن های خود متابولیزه کنید. “بدن همه بر اساس عوامل مختلف با کافئین تعامل متفاوتی دارد. به عنوان مثال ، کسانی که دارای اختلالات اضطرابی هستند ممکن است هنگام مصرف کافئین علائم منفی بیشتری را تجربه کنند ، در حالی که برای دیگران ، چند جرعه قهوه ممکن است بیشتر شبیه چندین فنجان قهوه باشد. علائم حساسیت به کافئین شامل نبض مسابقه ، سردرد ، لرزش و حتی بی خوابی است. “وورلی تجزیه می شود.

 

7. شما در حال ترک کافئین هستید

 

وورلی می گوید ، اگر كسی در مدت زمان مشخصی كافئین کافی مصرف كند ، بدن می تواند به آن وابسته شود. “اگر این اتفاق بیفتد و کسی سعی کند کافئین را به طور ناگهانی و کامل از رژیم غذایی خود حذف کند – آنچه بسیاری آن را” بوقلمون سرد “می نامند – می تواند علائم مختلفی از سردرد گرفته تا خستگی تا افسردگی را تجربه کند.” بنابراین ، در این مورد ، نبود کافئین است که ممکن است باعث خواب آلودگی شما شود. اگر می خواهید قهوه را ترک کنید و می خواهید از علائم ترک آن جلوگیری کنید ، روش تدریجی را امتحان کنید: “هر دو تا سه روز یک فنجان از مصرف خود را کم کنید یا برای مصرف کافئین کمتر به چای سبز بروید. ادامه کار را کاهش دهید تا زمانی که دیگر کافئین مصرف نمی کنید ، “می گوید ریست

ای

 

8. کافئین ادرار آور است

 

به یاد دارید که چگونه به شما گفتیم که در صورت مصرف بیش از حد کافئین ، می تواند باعث کمبود آب بدن شما شود؟ خوب ، در اینجا کمی بیشتر در این مورد توضیح داده شده است: کافئین حتی بعد از یک فنجان می تواند باعث کمبود آب بدن شما شود – همه اینها به بدن شما بستگی دارد (شماره 6 را به یاد می آورید؟). “نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه به عنوان ادرار آور عمل می کنند ، باعث می شود که مردم به طور مکرر مثانه خود را تخلیه کرده و باعث کم آبی بدن شوند. این کمبود آب بدن همراه با ترک کافئین و تجمع آدنوزین می تواند احساس خستگی در کسی ایجاد کند. “

 

چه مدت کافئین در سیستم شما باقی می ماند؟

اگر می خواهید تأثیرات کافئین بر روی شما را بفهمید ، مهم است که بدانید این ماده شیمیایی چه مدت می تواند در سیستم شما بماند: سیستم شما برای سه یا چهار ساعت دیگر پس از آن ، “می گوید Worley. این بدان معناست که برای بیشتر بزرگسالان سالم ، مصرف حداکثر 400 میلی گرم کافئین در روز یا حدود چهار فنجان قهوه بی خطر است.

 

وقتی می خواهیم بیدار شویم چگونه می توان از این خستگی جلوگیری کرد؟

این نکته: هر دو متخصص توافق دارند که با اعتدال ، می توانید برای کمک به مبارزه با خستگی ، کافئین را برای بدن خود کار کنید. ریستو می گوید: “تماشای میزان کافئین مصرفی روزانه یک شروع خوب است.” این را با ورزش منظم و مصرف آب مطابقت دهید.

 

برخی از راه های بیدار ماندن بدون سقوط” ، “راهنماهای Worley این است که” از قهوه معمولی به قهوه بدون قهوه یا چای تغییر دهید ، به تدریج کافئین را کاهش دهید تا احساس ترک را کاهش دهد. و البته اطمینان حاصل کنید که در وهله اول خواب کافی داشته باشید. همانطور که در بالا ذکر کردیم ، تعویض شکر معمولی با شیرین کننده میوه راهب یا نوشیدن آن بدون هیچ چیز را در نظر بگیرید!

 

کافئین چه تاثیری بر خواب دارد؟

وورلی می گوید: “از آنجا كه بسیاری از افراد به دلیل تكان دهنده انرژی تأمین شده از كافئین استفاده می كنند كه این امر با جلوگیری از مواد شیمیایی ناشی از خواب مغز امكان پذیر است ، تعجب آور نیست كه می تواند خوابیدن را برای افراد دشوارتر كند. برای داشتن بهترین شانس در خواب خوب ، افراد کافئین دار باید حداقل هفت ساعت قبل از اینکه بخواهند بخوابند ، کافئین مصرف کنند. ” بله ، ممکن است بخواهید در مورد عکس شات اسپرسوی زیبا بعد از شام تجدید نظر کنید.

 

اجماع کلی

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که کافئین – علی رغم اینکه به راحتی می توانیم روی آن قرار بگیریم – اما تأثیر قدرتمندی بر بدن ما دارد. این می تواند ما را به احساس بیداری تحریک کند. و اگر ما مقدار زیادی از آن را بنوشیم – و به خصوص حساس ، تحمل كننده یا كنار آن هستیم – قهوه می تواند اثرات سوئی داشته باشد و باعث شود ما احساس تهی شدن كنیم. بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید. نوع کافئین خود را بنوشید و از آنجا بروید. آیا نیمه شب سه قوطی بزرگ نوشیدنی انرژی زا می نوشید؟ آیا شما فنجان چای صبحانه خود را با شکر اشباع می کنید؟ تنوع زیادی وجود دارد. عادت های خود را مطالعه کنید ، از آنجا یادداشت کنید و کار کنید.

Leave a Comment